رمان عاشقانه

داستان های خلاق

رمان عاشقانه

داستان های خلاق

رمان عاشقانه

رمان های مجازی و اندروید

آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

پیشگویی

دخترک محو مانند و غبار شکل پیش آمد از سینه ی سیاه و جلاخورده ی آسمان ماه مهر،   سریع دریافتم که باز اسیر رویای صادقه ای جدید شده ام .   دخترک با ان چشمان درشت و نافضش  بی شباهت به دخترک کبریت فروش  نیست.   از طرفی هم شبیه دوستی قدیمی بنام آیلین است .    در همین افکار بودم که نمیدانم چگونه او صدای ذهنم را شنید و گفت ؛    چه جالب اقای نویسنده ،  آخه  اسم من برعکسشه.  

  من  گیج شدم   ، چه حرف بی سر و تهی زد 

  دخترک اخم کرد و گویی هرچه حتی در دلم نجوا میکنم را او میشنود ،  زیرا اینبار قیافه ای حق به جانب گرفت و گفت ؛    هیچم بی سر و ته  نبود حرفم .  تو گفتی من شبیه  دوست دوران قدیمی ات هستم که اسمش  آیلین بود    خب منم گفتم اسم منم  دقیقا  برعکسشه .   یعنی    نیلیا .  خب اگه آیلین رو برگردونی  چی میشه ؟ 

   کمی فکر کردم  و با   کمی دستپاچگی و کاملا  در خیال و تصوری اشتباه  ، پاسخ دادم و گفتم ؛    والا  خودمم بهش فکر کردم که اگه  آیلین برگرده  خوبه   اما خب  اخه اون  ازدواج  کرده و الان  بچه  داره   اسم بچه اش هم دنیزه .   خیلی ماهه.    والا منم از قصد  کلی اذیتش کردم  تا ازم متنفر بشه  و  بچسبه خونه زندگیش رو....  

دخکرک نوجوان  خندید و گفت ؛   اونو نگفتم که، خخخخ  تو هم  کم  خنگ  نیستیاااا...    منظورم این بود که اگه اسم  نیلیا  رو  برگردونی  تبدیل میشه  به آیلین   و  بلعکس .  .   

  

        حسابی خیت بالا آوردم  ولی از سر  حفظ آبرو  لبخندی زدم و سرم را خاراندم و کمی به دور و برم نگاه کردم  ،  حسابی   ضایع  شدم   ...   

  نیلیا گفت :  نه ایراد نداره  ، ضایع نشدی .   من صدای نجوای خاموش روح درونت رو میشنوم  نویسنده جان .  پس کمتر  با خودت حرف بزن .    و کمی  گوش کن . 

  نویسنده  توی رویای عجیبی میدونی چی دیدم؟   دیدم که  دارم با  تقدیر منچ بازی میکنم    ولی تاس عجیبی دارم ، عددهاش زیادن .    بعد خودمو توی آسمون دیدم  و  تقدیر  دو  تا  تاس  انداخت  و تاسش افتاد  روی  تقویم    و  سال ۱۴  اومد  با  دوتا  صفر .   بعدش  توی  شهر دود گرفته   با  برج  شلوار دمپاگشاد سفید  که واسه  میلاده   و سمت محله های  بالا  بالاش  که  آبادی داره سعادتش ،  (سعادت آباد)      توی یه خانه ی  شیک و پیک  و   قشنگ  ،  بحث و دعوا مشاجره تموم شد ،   روز اول سال رسید و  جام و پیمانه ی عمر یکی ته کشید .    توی دفتر نقاشی های  دخترش یه چیزایی نوشت  واسه  آینده .    بعد  هم که  افسردگی اومده با  راننده ،    هیچ گوشت با منه؟   نویسنده جان  میشناسی کی را دارم میگم؟

      من که گیج شده ام  دهانم کمی باز مانده و میگویم :     بخدا اگر یک کلمه اش رو فهمیده باشم  نیلیا  جان . 

   چقدر خنگی نویسنده ،    اون  خاله بود که  میگفت  حجاب  کنید،   حجاب  حجاب  شرم و حیا   نجات نجات  ، ولی بعد خودش رفته بود اون ور  دیار و اونور آب  و با صدای شاد خواننده  سریع افتاد وسط   و رقصید و یکی فیلمی گرفت ازش و بعد با اون  قر  کمر و   حرکات موزون     داغ شد و بالا گرفت موضوع   و   اون رو  اخراج  کردن از جعبه ی جادو .    اون رو میگم .   

    نمیفهمم چی میگی نیلیا 

     ببین  همونی که  عمو فرزاد  رو   بیچاره  کرد و کلی سکه طلا گرفت و عمو حسنی  رفت خونه ی مادرش زندگی کرد  بعد   از  طلاق   خاله .  شناختی؟  (احتمالا منظور فرزاد حسنی است   همسر سابقش  آزاده نامداری محترم   مجری صدا و سیما پس از  پخش کلیپ رقص وی در خارج از کشور بدون حجاب   مورد  اعتراض قرار گرفت و از کار بیکار  شده است )  

    بعدش  من تاس انداختم  و افتاد  آغاز سال  چهار تا  ده  با دو تا صفر صفر 

   منظورت    یک سال دیگه ست ؟ چون چیزی که میگی  سال هزار و چهارصد نیلیا 

      من نمیدونم  ، همونی که خودت میگی  درسته  ، بعد گوش کن ، می دونی چی شد؟    خاله  کلی قرص خورد و روی مبل  خوابید بیدار نشد     آزاد  شد از زندون  جسم و پرواز کرد  سوی برکه ی نور .      

   نیلیا  جان   این حرفا چیه میزنی   اخه دخترجون .    تو  منظورت  همسر سابق  مجری تلویزیون  فرزاد حسنی  هست . که البته خود این خانم محترم هم  مجری هستن ، یعنی  راستش  مجری بودن .  و بخاطر یکسری موارد و حرکات موزون در خارج از کشور و  کم حجابی  ،  در یک محفل خصوصی در ملا عام  (چه تناقضی)   از کار بیکار شدن .     اژاده نامداری  اسمشه  نیلبا جون .    

خب  نیلیا  اگر چنین  پیشگویی  زشت و بد یومنی رو بخوام بنویسم  که   خیلی زشت  و  توهین آمیز میشه .   به هیچ وجه  عاقلانه  نیست ،  الهی  ۱۲۰ سال برقرار باشه  خانم نامداری .      حالا اخه اینم خواب بود  که دیدی !...   این که برام اوردی و داری میگی  کابوس  بود اسمش .   من که بهت نگفتم  بری  برام  خبرای  نگبت  بیاری  از آینده نیلیا جان .  بهت گفتم  چون  برخلاف  من  اسیر در بند  مکان و زمان  نیستی  و   پیوند تو با کالبد و جسم زمینی ات  گسسته شده  پس  لطفا از اینده  بگو  تا بنویسم   ، ولی تو  هربار  خبر مرگ یک نفر رو میاری    .  اینجور چیزا  رو نمیشه نوشت  و صد در صد  اشتباه میکنی .     محال ممکنه .   مگه میشه  اوایل عید  که همه خوشحالن  و شادن     خانم نامداری تنها و افسرده باشه و حتی به مرز خودکشی برسه ...     اگر هم امکان  داشته  باشه  مطمینم که شوهر جدیدشون   ایشون رو میبره  و  نجات میده  .     اخه یه چیزی گفتی نیلیا که  اصلا باورکردنی نیست ،  هنوز   10 الی 11 ماه باقیه به عید .     بعدشم   خونه ی خانم نامداری که اصلا   سعادت آباده  .  ولی تو گفتی توی  آبادیه .   

نیلیا    ؛  نخیرم ،  گفتم که توی آبادی که  سعادت داره . توی  شهر  دود گرفته که  میلادشون  برج  داره  .    و  آزادی شون  شلوار دمپا گشاد تن داره  ولی فقط از کمر به پایین  هست    و  اصلا نیم تنه دوم  نداره  .         بعدشم   بقیه خوابم  تاس افتاد به وسط  تابستون  همون  سال  چهارده و صفر صفر        سر خط قرینه اش  بود  که  از سرزمین  افغان ها    وحشت  میبارید ،    ادم خارجکی ها فرار برقرار ،   از تیاره فلزی   افغان ها  میباریدن سمت جاذبه زمین .   از آسمون  انسانیت افتاد و  مرد .    بعد   اشرف   با اسمش غریب شد  و  شرافت رو زیر پاش گذاشت و پول ها رو در چمدون   و  رفرار .    بعدشم    تقدیر توی بازیش با من تاس انداخت  اونم افتاد خط قرینه ی تابستون   ولی توی این تقویمی  که الان  زیر پامون هست  و یک سه  نه و نه  هست .   بعد یک خونه توی منچ از قرینه تابستون جلو رفت  که صدای انفجار از سمت   لبنون   (لبنان شاید)    اومد و انباری ترکید توی بندر .    هموی که بالاش توی  نقشه  جغد آفیا  (جغرافیا) دریای  سیاوش  داره  ،  (شاید دریای سیاه)   و بندری که  واسه  عروسه   .   همونی که مهدی ترانه  میخونه  و موج  میزنه .   فهمیدی چی میگم نویسنده ؟ 

  بخدا اگر فهمیده باشم   شما  فر ..‌.

  وای چقدر خنگی         مواظب باش  که  عزیزات  کم نشن  ،  اخه یه چیزم هس که نمیخام بگم .  همونی که  ادما رو  بی نفس میکنه   ،  هگونی که خطر

  • ۹۹/۰۲/۱۶
  • Shin brary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی